Під час зустрічі порушувались питання щодо формування культурної пам’яті воєнних подій та форматів їх проведення у школах. Також наголошувалось на важливості фіксування мовних аспектів російсько-української війни, зокрема дослідження позивних у контексті історії національно-визвольного руху (наприклад, позивні повстанські та сучасні).
Окремо розглядалось питання щодо формування навичок читацької грамотності школярів відповідно до вимог міжнародного оцінювання якості читання PISA. Було представлено аналіз результатів оцінювання, проаналізовано тексти, з якими працювали учні, запропоновано їхній детальний огляд та низку рекомендацій щодо покращення якості підготовки учнів. Також наголошено, що сучасні підручники НУШ з української мови та української літератури пропонують тексти, які, на жаль, не відповідають вимогам міжнародного оцінювання. Це зрештою і впливає на низький результат з читацької грамотності.
Розгляд питання щодо формування дослідницьких компетентностей містив різнобічний аналіз проблеми, було запропоновано шляхи подолання та підвищення мотивації учасників освітнього процесу до пошукової роботи. На прикладі роботи Сокальської МАН презентовано успішну практику участі школярів у різних видах інтелектуальних змагань.
Учасники семінару ділились досвідом, висловлювались щодо порушених проблем та викликів. Захід пройшов у теплій та доброзичливій атмосфері та вкотре засвідчив прагнення освітян-філологів до підвищення фахової майстерності, самовдосконалення та опанування практичних навичок.
До нових зустрічей!
Т.С. Хомик,
методистка КЗ ЛОР «ЛЛОМАНУМ»
Фото з семінару: